Motocykl został wyposażony w silnik dwusuwowy o pojemności 125 cm³, chłodzony cieczą, z układem dolotowym wyposażonym w zawór membranowy, układem wydechowym z zaworem wydechowym RC-Valve (zmieniającym czas otwarcia okna wydechowego silnika dwusuwowego) i skrzynią biegów o 6 przełożeniach. Silnik ma oznaczenie JC20, jednostka napędowa w modelu JC22 się nie zmieniła i został ten sam silnik ze starego modelu. Jest to silnik niezawodny. Dużą zaletą jest dostępność części. Moc silnika wynosi 28,5 koni mechanicznych w wersji w pełni odblokowanej. Na rynek europejski ten sportowy motocykl zazwyczaj jest ograniczony do zaledwie 15 koni mechanicznych, zgodnie z prawem ruchu drogowego kraju odbiorcy.
Blokady mechaniczne znajdują się w układzie wydechowym (zwężka w dyfuzorze, zazwyczaj znajduje się na pierwszym kolanku od cylindra) i układzie dolotowym (producent ogranicza moc montując zbyt małe dysze). Pomiędzy króćcem a membraną producent montuje blaszki spowalniające przepływ mieszanki paliwowo-powietrznej. Blokadami elektronicznymi zostały nazwane dwa rodzaje modułów. Moduł zapłonowy odcina zapłon przy obrotach rzędu 10500 na minutę oraz ma inną mapę zapłonu niż moduł odblokowany. Istnieje wiele oznaczeń takich modułów i należy zapytać sprzedawcy czy dany moduł jest odblokowany. Drugi zablokowany moduł (TV-124) steruje zaworem wydechowym i otwiera go w 70%. Można go wymienić na moduł o oznaczeniu TV-78, który otworzy zawór w 100%. Można tez spotkać dodatkowy moduł ograniczający obroty do 6500 tysięcy obrotów na minutę i prędkość do około 80km/h czyli tak zwany Blackbox. Mit, że we Włoszech motocykl ten nie był blokowany jest nie prawdziwy ponieważ w tym kraju także istnieje odpowiednik polskiego prawa jazdy kategorii A1 które ogranicza moc motocykli o pojemności silnika 125cm³ do 15 koni mechanicznych.
Przejdź na koniec strony, jeśli chcesz zostawić komentarz. Pingowanie jest wyłączone.